söndag 30 september 2012

Köket då?


En helg utan oro - känns skönt! Jag har planterat lite höstblommor i utekrukorna. Det är så avslappnande att vara i trädgården och ofta blir det snabbt resultat när man "städar" eller gör fint. Och jag fick skörda lite chili också!

Jag tycker om hösten med alla färger och rensa undan lite"skräp" eller plocka svamp, som jag inte har gjort än iår. Vår tanke är att vi ska ägna vintern till planering av trädgården. Vi får se hur det blir. Det är mycket annat vi behöver göra i vinter fast invändigt - inte göra om men att rensa och röja iordning efter all ombyggnation.

Köket då? Vi väntar på snickarna som är försenade för att en av snickarna har skadat sig i handen vilket lett till lite förseningar. Nu hoppas jag på att de kommer i veckan. Nu har det nästan blivit att vi inte gör någonting för vi vill bara att det ska bli klart för att sen kunna bestämma hur vi ska inreda och möblera.


Max och jag roar oss med att diskutera färg och form på kuddar som vi ska ha på köksbänken som snickarna spikat ihop runt burspråket. Där vill vi sitta och äta frukost och middag och ha en känsla av att vi nästan sitter i trädgården.

Lite gardiner har vi köpt och nu ska jag sy dom...Jag var helt värdelös i syslöjd i skolan. Jag fick alltid ha en mössa att sticka på som jag kunde "ta till" när symaskinen strejkade (bara min) eller när tyget jag skulle ha tog slut och fick vänta på nytt. Alltid var det något som gjorde att jag tappade sugen många gånger. Jag klarar iallafall att sy gardiner! Och den där mössan blev heller aldrig klar :)

Nu dax att fortsätta med "hemmet som hobby" - tvätt, städning, flytta om, flytta ner, rensa och så lite mat emellan. Idag blev det torsk men bara för Alice och mig. Tiderna blev idag hipp som happ eftersom båda barnen hade fotbollsmatcher och fotbollsavslutning.

Allt gott till alla!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar