onsdag 4 juli 2012

Vackra Visby!



Nu är jag i vackra Visby för att ta del av olika seminarier under Almedalsveckan. Det är mycket folk och det blir mycket att gå. Vilket är bra träning för mig fast det gör lite ont i hälsenorna.

Idag hade vår avdelning, ST inom Arbetsförmedlingen, seminariet som jag tidigare har skrivit om. Det var välbesökt och det blev en bra debatt mellan näringslivet, fack och politiken.



Imorse gick jag i den botaniska trädgården. Det är som en liten oas innanför ringmuren! Det var så vackert och nästan lite magiskt att strosa omkring där. För att inte tala om alla vackra rosor som nu blommor i färger som rosa, gult, cercie, orange och ja, alla möjliga färger! Och de växer lite överallt! Själen mår gott av allt det vackra!



Och jag måste ju berätta om att jag träffade Rose Marie, hon som bloggar med "tuttanscancerblogg"! Och naturligtvis så kom det lite tårar när jag kramade om henne! Vi har lärt känna varann genom våra bloggar - men nu har vi även träffats in real life! Det kändes bra och hon var lika gullig som jag har fått intrycket av. Jag gav henne en unik ängel - från Helenas änglar ( se länk på mina länktips). Vi alla behöver en skyddsängel och ibland kanske vi behöver några extra!

Imorgon är det några seminarier - tyvärr så krockar en del som jag är intresserad av men får väl prioritera!

På fredag morgon tar jag båten mot Oskarshamn för vidare färd hem till make och barn!

Hoppas solen lyser på Er!
Helena

2 kommentarer:

  1. Hej kära du! Taaack så hjärtligt för den fina skyddsängeln. Jag är fortfarande rörd över din medkänsla. Ängeln kommer att följa mig och ge styrka och så kommer jag tänka på dig. Det var så trevligt att träffas in real life. Hoppas det blir fler tillfällen. Ta hand om dig nu och vila några dagar för det har säkert varit tufft med så mycket aktiviteter och människor omkring trevlig hemresa och stor kram och tack igen.
    Rose Mariedig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas det kan bli vid fler tillfällen! Hemresan gick bra och tog alla tillfällen jag kunde till att sova! Jo, trött är jag nu.

      Kram till Dig!

      Radera