onsdag 11 juli 2012

Plock hit och dit!




Semestersysslorna fortsätter! Regn, höstmul, sol, varmt, regn - svensk sommar eller nåt! Men det passar oss helt perfekt just nu. Vi har fullt upp med hemmet som hobby och stora projektet är ju köket. Men när vi var till A6 hittade vi en soffa på Fyndet på det billiga möbelvaruhuset som vi nu har fått in på altanen.  Och Alices rum på övervåningen är nu inrett och klart! Emellanåt hinner jag också med trädgården och pelargonerna. Max spacklar och slipar. Trots att det är fullt upp så känns det bra men fötterna gör ont när jag har hållt på länge...lite trist.

Ringde tandläkaren som är på semester. Puh! Men jag måste ju fixa tanden. Det fanns en mailadress så jag mailar väl så får vi se.



Imorgon ska vi in till stan. Jag måste fixa pass och vi ska kolla tapet till köket. Barnen hänger med i brist på annat...Det är inget badväder trots detta tar de ett dopp då och då - de älskar att bada. Igår, när det nästan var höstdag, åkte de själva in till stan med grannbarnet och kollade en biofilm.

Nu känns det bra att ha solsemestern att se framemot!



Och jag plockar i köket. Fram och tillbaka, Hit och dit. Och när jag trodde jag hade plockat upp allt hittade jag en kasse till...och jag hade inte saknat den. Vilket överflöd man lever i. Lite skrämmande. Jag bjuder på några bilder på nya köket, trots stöket. Det fattas tapet, lister och lite till. Men nu kan vi diska och laga mat! Det kommer fina bilder om ca 3 veckor då vi hoppas att allt är klart!

Mår ganska bra. Igår var det många C-nojetankar - alltså tankar på att cancern finns lite överallt, både i mig och mina nära och kära. Den där jobbiga ryggsäcken gjorde sig påmind. Men idag har det varit bättre och nu ska jag vila mina fötter!

Ha en god natt!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar