lördag 21 juli 2012

Länge, länge sen!



                                                     På spaning efter sommaren!

Nu, idag, en liten smak av sommaren! Äntligen! Den här sommaren har verkligen varit en skitsommar - utifrån värme- och badperspektivet. Men för att fixa och renovera kök så har det varit perfekt.

Barnen börjar tycka det är segt nu - att sommaren dröjer. Men imorgon blir det nog en känsla av "riktigt" sommarlov, hoppas jag. Då kan det nog bli både sol och badväder!

Köket går sakta men säkert framåt. Nu har plåtslagarn gjort klart "sitt" arbete på burspråket. I veckan väntar vi snickare för att göra fönsterfoder, innertak i burspråket och såga upp en dörr mellan vardagsrum och kök. Då blir springet mellan verandan och köket inte lika långt.

Tankarna går lite fram och tillbaka - gör det ont, ska jag vara orolig, snart september och ny kontroll, ja lite "sånadära" vanliga nojetankar.


                                    För länge, länge sen, i väntrummet på strålbehandlingen- oktober 2011

Jag tänker också på mötet med Helena i tisdags. Det har pluppat upp några minnen som jag inte har tänkt på länge. Och det känns bra, att minnena bleknar. Det är ett gott tecken, tycker jag. Ibland är det som att jag nästan får tänka till ordentligt - har det verkligen hänt, det där eländiga, då i höstas? Det känns så otroligt långt bort på Ett sätt.  Och nu: Här är jag! Nästan som vanligt och för sju månader sen var det rent för jävligt. Tänk! Nä, jag ska inte tänka så mycket. Jag ska bara vara och vara ledig och vara mest ute i naturen! Ledig och inte sjukskriven - det är skillnad!

Imorgon lyser nog solen!
Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar