söndag 1 juli 2012

Båtturer!

Max förtöjer båten!


Nu är båten äntligen i sjön! Efter lite god hjälp av vänliga, främmande människor kan vi nu ställa in oss på fiske med mycket gös! Tack vänliga människor! Vi hoppas på lite bättre väder och inte så mycket blåst. Förhoppningsvis blir det nån fisketur med napp och helst fångst för Max och barnen när jag är på Gotland.



Jag har varit fortsatt seg. Jag vet inte vad det beror på. Hursomhelst så var jag hos sjukgymnasten i torsdags och hon kunde konstatera hälsensinflammation. Hon gav mig tre övningar som jag ska göra morgon och kväll och det kommer att göra ont. Och ska göra ont och då ska jag göra övningen en eller två gånger till :). Det kändes bra. Jag ska också köpa mig några bra skor som inte sitter för hårt på hälarna. Hon tryckte på vänster hälsena och där var det riktigt ömt. Vi bestämde att hon ringer mig om tre veckor för att höra hur det går.

Hon rekommenderade mig att cykla och simma. Jag kan också gå ut och gå, gärna med stavar. Hon såg ingen risk att någon av hälsenorna går av. Skönt, jag var lite orolig eftersom hälsenorna är så svullna med onda knölar.

Hur får man detta då? Ja, det kan ofta uppstå i åldern 45-50 år. Förslitning eller att man börjat motionera på asfalt eller som min historia - att inte göra nåt i sju veckor och sen börja promenera.


Nu är det bara en jobbig grej som jag måste göra och som tar emot....ringa tandläkaren. En bit av en tand har gått sönder. Åhh, jobbigt. Och jag hoppas verkligen att min tandläkare inte har semester än.

Nu ska jag se klart fotbollen och sen packa för nästa båttur fast till Gotland. Där kommer jag att ta del av så många seminarier som möjligt som kan vara av intresse i frågor som berör medlemmarna i Fackförbundet ST inom Arbetsförmedlingen!

Önskar alla en skön vecka med värme!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar