måndag 9 juli 2012

Semestersysslor medans havet får vänta!


         
                                      Vy från båten över till Visby!

Jag kom kom hem från Almedalsveckan till ett fungerande kök! Helt fantastiskt! Lyxigt! Hela helgen har jag plockat upp från kartonger, diskat och ställt in i skåpen. Vi har invigt spisen, induktionshäll, och nya micron. Ugnen är ännu inte invigd. Och stora, nya kylen och frysen!

Köket är så betydelsefullt - det är ju hjärtat i hemmet - och nu kan vi snart inviga det. Det som är kvar är att välja tapet och Max ska tapetsera. Snickarna har nu semester och kommer tillbaka om 14 dar för att såga upp ett dörrhål till vardagsrummet, göra taket och fönsterfoder i burspråket och lite annat smått o gott. Bilder kommer i veckan!

Jag måste bara berätta när jag kom till Oskarshamn i fredags från Visby var det någon som tutade. Jag tänkte att jag känner ingen där så....Min telefon ringde kortdärefter och det var Jörgen. Jag känner visst folk där! Han skjutsade mig till centrum och på väg dit ringde han Agneta som åkte i en kvart för att hålla mig sällskap och äta lunch. Vilka fantastiska människor det finns! Agneta skjutsade mig till järnvägstationen och jag tog tåget vidare hem mot Huskvarna! Tack Jörgen och Agneta!

Och nu ska jag in till stan och köpa bensin för att klippa gräset, köpa nya kastruller till induktionshällen och lite annat på den där stora möblelaffären.


                    I en lucka i Visbys ringmur finns den här vackra vyn!

Idag börjar min semester! Underbart! Härligt! Det känns mycket bättre att vara hemma med semester än sjukskriven. Jag mår riktigt bra nu! Behöver vila emellanåt men kan ju bero på att jag blir trött av naturliga orsaker. Hälsenorna känns också bättre och jag gör mina övningar och smörjer med en salva som innehåller Aloe Vera! Jag kommer att berätta mer om det i annat inlägg!

Nu är jag så ivirig att åka in till stan och handla för att sen skynda hem och klippa gräset innan det börjar regna igen....skönt med semester och skönt att få göra det där sakerna som jag inte orkat förut! Just nu är jag inte behov av något lugn och ro vid havet!

Ha en skön dag!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar