måndag 14 november 2011

När barnen är sjuka....

Helgen var sådär....I lördags följde jag faktiskt med in till stan, Jönköping. Jag gick in till en blomsteraffär och köpte lite Fars-dags blomster. Vi hämtade mat på Max och tog våra hamburgare och åkte till Vättern och satt i bilen och åt med en vacker utsikt! Framåt kvällen började illamåendet.... och tarmarna blev oroliga. In med piller!

Söndagen låg jag hela dan, försökte få i mig lite näringsdryck och pasta. Usch, vilken jobbig dag.

Men det jobbigaste är; Max och Theo åkte in till distriktsköterskan efter att jag hade ringt och undrat över märken på Theos hals och rygg, som en stor ring. Diagnosen blev att min lille Theo har borrelia! Fy vad jag blev lessen.....och Max också men tur att vi åkte in. Då börjar vi rannsaka oss själva och undra om vi borde ha upptäckt det tidigare men doktorn sa att det inte alltid är lätt. Nu äter han pencillin och ligger i soffan och vilar, lille plutten.

Max och jag åkte upp till Linköping kl 13 idag. Theo försäkrade att det skulle gå bra att vara själv en stund tills Alice kom hem. Jag ringde våra grannar som också skulle kolla till dem.

Nu har jag tagit prover inför sista cytostatikan på onsdag. Jag är ganska sönderstucken men hon som stack mig fick tillräckligt....Efter provtagningen var det strålning igen. Upp på vågen igen för att kolla så att jag inte gått ner mer och det hade jag inte. Jag har nu fått ordinerat näringsdryckerna, sex flaskor kostar 380 kronor, jösses! Jag kommer få 18 och för det betalar jag 250 kronor. Tack igen välfärdssystemet!

Nu är jag hos min systerdotter och stannar här tills onsdag. Tänker på min son...jobbigt när barnen är sjuka.....tänker på min dotter som är så duktig...Tänker att det endast är sex behandlingsdagar kvar!!

3 kommentarer:

  1. Hej Helena-jag har också haft en vacklande hälsa här under hösten, men känner inför din situation att jag har inget att klaga över! Tur att din familj finns omkring dej och för dej och jag hoppas att mina tankar på dej kan göra något lite gott..hälsn Ann i Umeå

    SvaraRadera
  2. Du är stark Helena sänder många go kramar till dig från oss i Nyköping /Kersti

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!Vad du kämpar. Om du tittar på en ljuslåga hoppas jag du känner de positiva vibbarna som strålar ut från ljuset och omger dig./
    ÖsterlidKickan

    SvaraRadera