onsdag 9 november 2011

Fjärde behandlingsveckan

Jag har träffat dietisten. Kändes mycket bra. Fick bekräftelse på att jag tänker rätt med vad jag stoppar i mig. Ska inte ha för mycket fett för det är inte bra för tarmarna. Men måste äta lite så att jag går upp i vikt. Hon skriver ut näringsdrycker till dietisten i Jönköping på Ryhov och sen skickas de hem till mig.

Blomsterbudet ringde på! Det var från kollegor i Jönköping, 4M. På kortet stod de rätta orden, jag blev peppad och tröstad!!! Gulligt och naturligtvis rann tårarna. Max och jag konstaterade att jag har haft minst en bukett sen 1 september. Helt fantastiskt och jag är verkligen glad för det. Och orkidén från Falusektionen har blommat så fint hela tiden!

I två dagar har det nu varit ombudsmöte för ST inom Arbetsförmedlingen. Jag avgick som ordförande. Känns lite sorgligt i hjärtat...Men jag hoppas jag blev vald som styrelseledamot.

Idag ringde min personlige handläggare på försäkringskassan. Hon undrade om det gick bra och prata. "Ja, jag ligger bara här och får cellgifter i Linköping", sa jag. Men oj oj, då ringer jag en annan dag. Men jag förklarade att det gick bra och hon undrade varför jag inte kunde få gifterna i Jönköping. Troligtvis för att all annan behandling är här också och så förklarade jag... Surt, egentligen skulle hon fråga läkaren om hon nu undrade....Men hon var bra och skulle ringa igen i januari.

Nu är det nio behandlingsdagar kvar!!!!!! Och sen är det 1:a advent, jag älskar advent och jul!!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är otroligt duktig, Helena!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej stumpan härligt att läsa det du skriver, du verkar trots det som händer med dig ha humöret uppe och kämpar på. Stolt vän ! Kramar hörs snart igen /Kersti

    SvaraRadera