måndag 10 december 2012

Tårarna fryser när det är kallt ute



Vardagens återkomst skrev jag i senaste inlägget. Denna härliga vardag. Men rätt var det är så skakar det till igen.

FÖr lilla hundvalpen flyter allt på - han börjar förstå att man kissar och bajsar ute! Och han växer, det är ingen liten hundvalp längre :)

Inredningen i köket tar mer och mer form. Idag hittade vi en fåtölj som vi har letat efter som vi ska ha i den s k icke-köksavdelningen.

Vardagen finns här men helt plötsligt skakar det till - igår, helt oväntat, lämnade min kära, fina pappa jordelivet - och det gör så ont. Saknar. Längtar. Förbannar. Frustration. Och tårar som fryser när det är kallt ute. Hade så gärna velat att han var med över julen...men det ville sig inte så. Och det gör mig också så lessen. Men jag är glad att vi hann dit och hålla hans hand igår. Idag har tårarna runnit ofta och som jag tidigare skrivit så är det befriande men gör mina ögon så svullna. Men det skiter jag i.

På onsdag har jag min tredje kontroll på kvinnokliniken. Jag är inte så nojig. Det har kommit lite annat som mina tankar tänker mer på just nu.

Så är det - livet och döden - oro och skratt - lycka och sorg - tårar och alla andra känslor! Och det händer saker i vardagen som skakar om - men som såväl också är en del av livet och även vardagen.

Jag önskar alla en härlig vecka med mycket ljus!
Helena





6 kommentarer:

  1. Kramar och tankar till er. Han var en härlig man!♡ Helene

    SvaraRadera
  2. Kära reservdotra tänker på dig känner med dig beklagar sorgen Helena många varma kramar från oss Börje o mig / Vännen Kersti

    SvaraRadera
  3. Tack Kersti! Shit vad ont det gör. Kramar Helena och hälsa Börje

    SvaraRadera
  4. Tänker på dig, varma stora kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denise! Tack det värmer i det tunga! Kram

      Radera