tisdag 1 januari 2013

Med hopp och drömmar!



Nytt år och funderingar på förra året - året då jag fick en extra födelsedag. Dagen, den 26 januari då Dr Gabriel meddelade att skit och eländet var borta, behandlingen hade hjälpt! Tack och lov!

Våren då jag återgick till vardagen mer och mer men kände mig lite som en främmande fågel efter "resan" jag hade gjort. Alla tårar som jag fällt som säkerligen behövdes fällas.

Alla vänner som hört av sig och några nya vänner har tillkommit, vilket är en rikedom!

Sommaren, då vi började renovera köket och sen åkte på semester till Cypern.



Hösten som i stort sett har varit som vanligt och den älskade vardagen kom tillbaka. Samtidigt som jag då och då undrade om hösten 2011 verkligen hade hänt, det som jag aldrig trodde skulle hända, iallafall inte ville skulle hände. Och äntligen  kom vår lilla hund, Ask!

Och den stora sorgen och saknaden när min kära pappa lämnade jordelivet på Anna-dagen. Så plötsligt och så ofattbart - så otroligt, otroligt sorgligt.

Nya året går vi in i med hopp och drömmar! Några slår in, andra fortsätter jag att drömma och ibland skakar världen till. Så är det. Med med hoppet orkar vi igenom det och kan fortsätta drömma!

En dröm har Max och jag fått uppfylld under året, vårt nya kök som jag beskriver under fliken "Köksrenoveringen".


Jag önskar alla människor som läser bloggen ett Gott Nytt År!

Helena
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar