söndag 27 januari 2013

Ettårsdag!

Maken och jag på restaurangen igår

Igår firade vi min extra födelsedag, 26 januari. Det var då, 2012, som jag fick beskedet att behandlingen hade fått bort skit och eländet!

Efter mitt blogginlägg fick jag ett sms från Malin: Grattis på 1-årsdagen! Ja, precis så känns det med den extra födelsedagen!

Vi åt thaibuffé med friterad banan, glass och annat gott till efterrätt! Samtalen rör inget om eländet. Vi är i nuet och i framtiden som att planera nån utlandstripp eller så. Jag tror vi har haft nog med att tänka på eländet, oron och allt vad det innebar och vill hellre fylla samtalen med roliga saker.

Barnen, mätta, glada och lite spexiga!

Men vi har nog alla en ryggsäck att bära mer eller mindre. Idag har min ryggsäck varit lite tung. Jag har varit själv hemma idag. Tankarna gick mycket till mitt magonda i veckan. Blir orolig, tänker framåt och tillbaka. Försöker fundera på om det onda var som canceront eller om det var som någon annan värk. Det är såååå jobbigt. Det slog mig idag att en stor del av att vara frisk är att man kan vara i livet, att leva livet. När oron kommer eller när man inte är frisk blir man så upptagen av orostankarna att man glömmer själva levandet. Oron tar över.

Nä, dags att ta sig i kragen och börja vara i livet mer och hoppas att ryggsäcken blir lite lättare!

Önskar alla en bra vecka!
Helena


 

2 kommentarer: