lördag 26 januari 2013

Det ska vi fira!

Då, för ett år sen, när vi firade det glada beskedet!


Idag har jag min extra födelsedag! Det ska firas!

För ett år sen skickade vi iväg barnen till skolan, gjorde oss iordning. Jag minns att jag stekte pannkakor åt barnen som de skulle ha senare. Max och jag satte oss i bilen och åkte till Linköping och lunchade med pappa (i ljust minne bevarad) och Elin. Vid 15-tiden var vi på onkologen, i väntrummet. Max läste Aftonbladet och jag tänkte och tänkte och försökte skingra tankarna ibland. Bilden av när Dr Gabriel med en läkarstundent kom är så otroligt tydlig. Jag tänkte: de vet redan.

Allt ser bra ut, sa han käre Dr! Vilken befrielse! Jag fattade inte riktigt då. Max och jag stannade upp i korridoren på väg ut i bilen och kramades. I bilen ringde jag runt till mina närmaste. Jag kunde inte riktigt fatta.

Väl hemma började jag blogga nästan på en gång. Jag visste att det var många som undrade. Några hade skickat sms men jag hade inte kraften att messa tillbaka. ´Jag var tvungen att reda ut mina tankar en stund.

På natten vaknade jag och var så ivrig att dagen skulle börja. Dagen då jag kunde tänka andra tankar än oron över om jag skulle få leva. Vilken lycka! Den dagen var som ett enda rus!

Idag ska vi in till stan och äta på restaurang. Förra året när vi gjorde restaurangbesöket hade Theo så ont i sin tunga efter att han fått en tandställning. Han var så dämpad. Igår sprang han ihop med en kille på skolan och fick världens fläskläpp och ont i näsa och tänder. Men det är lite bättre idag!

I veckan har jag haft ont i magen, jag tror det är tarmen som krånglar. Men Gud vilka tankar jag har haft. Jag har nog ställt 14 olika tänkbara diagnoser, varav en är hypokondri, som min syster sa. Igår förmiddags försvann det som en avlöning. Konstigt. Jag ska nog vara mer uppmärksam vad jag stoppar i mig  ifall det är maten som påverkar.

Ja, idag blir det restaurangbesök och till kvällen måste vi nog skåla i lite bubbel!

Tack vården igen! Men jag vet, det är fyra år kvar till friskförklaringen men det ska jag inte tänka på idag.

Ha en fin dag!
Helena


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar