fredag 2 november 2012

Som en liten bebis!



Nu har han anlänt, vår lilla hund! Max obh barnen hämtade honom igår.Vi har inget namn än - måste ju spana in vad det är för en hund. Han är en blandras mellan boarder collie och troligen schäfer till pappa. Det verkar som att han mest har drag av schäfer.

Det är som en bebis; äta, kissa, sova. Han är så söt. Kattja är mycket konfunderad och fräser ibland. Vi får väl hoppas att de blir kompisar men lär nog ta ett tag.




Idag är jag ledig! Skönt. Känner att jag behöver det. Det har varit ganska mycket resor senaste veckorna och det blir skönt att vara hemma. Nästa vecka blir det långvecka i Stockholm.

Jag gick upp 06.15 eftersom lille valpen pep och gnydde. Vi gick ut. Men han kissade inte. Vi gick in igen. Sen kissade han :).

Idag ska jag iväg med Alice till tandläkaren. Jag trodde det var 08.40 men såg på sms:et idag att det var 09.40. Sen blir det bakdag med barnen. Vi ska ge oss på att baka fasters goda gifflar!

Igårkväll sydde jag fodral till tio kuddar. Eftersom mina sykunskaper inte är så stora är jag nöjd. Jag kom på att vi skulle sy ett fodral och stoppa i två kuddar. Max blev imponerad och jag blev själv förvånad över min kreativitet! Kuddar blir fint på den nya köksbänken längs burspåket.


Och nu till hälsan - jag har fått tillbaka ögoninflammationen i ena ögat. Det är besvärande men jag får ta ögonmedicinen igen.

Nu sover den lille valpen och Kattja har också gått och lagt sig igen. Och jag kan inte låta bli och tänka att det var sån tur att vi inte skaffade hund förra året - det hade blivit besvärligt när jag skulle genomgå behandlingen i Linköping i fem veckor. Min man var ju tvungen att skjutsa mig eftersom jag åt ganska mycket mrofin.

Nu ska jag hoppa in i ducschen och sen väcka Alice för vidare färd till tandläkaren.

Ha en skön helg!!
Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar