söndag 28 oktober 2012

Ny familjemedlem!



Nu förbereder vi för den nya familjemedlemmen som flyttar in i veckan! Vi är alla lika spända och längtar samtidigt som Max och jag ibland undrar vad vi har gett oss in på.

Vi har, säkert under fem år, pratat om att skaffa hund. Alice är särskilt förtjust i djur och har pratat om det länge. Vi bestämde att när Max hade fyllt 65 år skulle vi skaffa en hund.

Förra sommaren bestämde vi att till hösten skulle det ske. Vi pratade hit och dit om vilken ras, men hade svårt att enas. I augusti, på min födelsedag, ringde jag till en hunduppfödare som hade några valpar. Hon ville att vi skulle berätta lite om oss själva i ett mail.

Jag sa till Max att vi väntar eftersom jag skulle till gynekologen en vecka senare för att ta nya cellprover eftersom jag hade cellförändringar. Och så hade jag så ont.

Vilken tur att vi inte skaffade en hundvalp då. Barnen blev förstås besvikna när vi sa att vi skulle vänta lite. När jag hade fått beskedet om livmodershalscancer pratade vi med barnen om att det inte var någon bra tid att skaffa hund eftersom vi inte visste vilken behandling jag skulle få. Det var ju tur att vi inte hade hunnit skaffa någon hund efersom Max skjutsade mig varje dag i fem veckor till Linköping för min strålningbehandling.

Vi skaffade vår lilla katt Kattja mitt i eländet som var som ett solsken mitt i det jobbiga.

Nu ska jag fortsätta att läsa på inför att vi ska bli hundägare!

Gonatt!
Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar