lördag 27 oktober 2012

"Jag är gud"




sjöng Eva Dahlgen när vännen Malin och jag såg hennes konsert i Jönköping. Jag rös i kroppen flera gånger och jag fick lite lyckorus ibland för att musik får en att känna att man lever. Lite extra, sådär!

I onsdags kände jag också att jag levde och blev grymt påmind om biverkningar som jag fått efter strålningen. Jag tog 6-tåget till Stockholm. I väntan på tåget från Huskvarna till Nässjö där jag byter till Stockholm blev jag plötsligt i stort behov av en toalett, vilket jag alltid är flera gånger varje morgon. Hoppades tåget skulle komma, snabbt. Väl på tåget upptäckte jag att toaletten var upptagen. Jag höll på att få panik. Jag tror att toaletten var sönder för toan blev aldrig ledig under tågfärden. Efter mycket vånda och svettningar och övervägande om jag skulle kliva av tåget tidigare kom jag fram till Nässjöstationen som har en toalett. Men jag hade bara fem enkronor. Snabbt in och växla till en femkrona på Pressbyrån. En kund såg lite sur ut när jag desperat trängde mig fram. Jag kunde ju liksom inte säga: Jag har haft cancer och biverkningar är att jag snabbt måste på toa, hoppas du har överseende med att jag tränger mig.


Jag mådde inte väl på hela resan, magen blev lite konstig och jag kunde inte dricka kaffe men fick i mig frukostmackan jag hade gjort hemma. Funderade på hur jag bättre kan förbereda mig så att det inte ska hända igen. Men jag kan ju inte gärna gå upp kl 04.30 bara för att magen ska "komma igång". Eller det kanske jag måste.

Hursomhelst så ska jag iallfall ha många femkronor. På det sättet kan jag iallafall vara beredd.

Jag känner mig pigg och den vanliga vardagen är här igen. Vilket jag är tacksam för! Men allt är inte riktigt som min tidigare vardag. Främst är det tarmen som inte är som den ska och jag har alltid koll på var det finns toalett, oftast fungerar dom! . Hälsenorna är fortfarande inflammerade. Men jag smörjer med sköna krämer som lindrar från Forever Aloe vera,

För ett år sedan hade jag fått min andra cellgiftsbehandling och sju yttre strålningar samt en inre strålning. Då . rödgråten, orkeslös, illamående, tröööött-Helena. Skönt att det bleknar och börjar kännas långt borta. Nu - pigg och glad och har upptäckt att en femkrona är guld värd!

"Jag är, jag är gud, jag är, jag är gud, jag är gud . vem är du?"

Gonatt!
Helena






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar