lördag 23 november 2013

All denna oro

På  måndag ska jag till kirurgen och en urolog ska göra en undersökning av urinvägar, urinblåsa. Det känns skitjobbigt. Min Dr på kvinnokliniken, som jag ringde till när jag hade kissat blod två gånger, har misstanke om strålningsskada.

Men tankarna far naturligtvis. Jag har svårt att vara riktigt närvarande i jobbet, hemma, med familjen, släkt och vänner. Det maler där bak i huvudet. Det känns inte rätt att klaga - och önskan att få vara frisk är så stark. All denna oro tar kraft.

Jag försöker tänka POSITIVT, Jag försöker tänka gott och inte tänka för mycket....Jag har även fått kallelse till nästa kontroll i början av december. Det går fort tre månader.

I kallelsen till urologen står det hur undersökningen går till. Den verkar inte vara så obehaglig. Efter undersökningen ska jag dricka mycket i några dagar.

Nu är det bara att tänka POSITIVT!!!!

Jag njuter av att det snart är advent - ljus i fönstren, lussebullar, kaneldoft och handla en massa blommor! Det känns så härligt när det dessutom är lite vitt på backen men nu börjar det försvinna.

Önskar en skön helg!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar