torsdag 6 juni 2013

Precis Här och Nu!



Vilken sommardag på självaste nationaldagen! Vi ligger efter med trädgården men idag blev det en del gjort! Imorgon petar jag ner potatisen fast det är väldigt sent...men den lär väl komma upp men mycket senare än tänkt.

Tankarna som tänks när jag är i trädgården handlar inte lika ofta om skit och eländet. Men det finns där. Ploppar upp lite då och då. Och då känner jag efter - är det nåt konstigt i kroppen? Än har jag inte fått någon kallelse för kontroll fem. Jag måste ringa imorgon. Förra gången ringde jag och då trodde de att den var skickad fast jag inte fått någon.

Jag har inte ringt kuratorn som jag tänkt. Och glömt bort. Imorgon. Men jag drar mig lite. På nåt sätt. Det blir så känslomässigt konstigt i själen och tårarna lär väl spruta. Troligen så skulle det vara bra för mig. Måste nog ringa. Imorgon,

För några veckor sedan fick jag höra om en bebis som har cancer. Jag har fått flera historier berättat för mig av kollegor och vänner som har en vän, kompis, mamma, pappa som har cancer. Ofta har det gått bra. Forskningen går framåt och många gånger så lyckas behandlingen eller också finns det behandling som gör att skiten hålls i schack. Det måste kommas ihåg!

I förra veckan fick jag ett meddelande på facebook. Från en kollega som idag är pensionär. Nu förstod han mer hur jag kände det när jag fick mitt besked för nu har han fått beskedet om C. Fy tusan, för skit och eländet! Och jag vet precis hur jag kände det, hur det var de första veckorna efter beskedet och all väntan på alla resultat från undersökningarna. Och jag tror att många av oss reagerar ganska lika. Och man vill bara vara med sina nära och kära. Här och nu! Precis här och nu! I sin alldeles vanliga vardag!

Tusen styrkekramar till alla som behöver det!
Helena



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar