söndag 8 september 2013

Redan?

En dag i New York på vår semester!

Det är konstigt att gå omkring, lättklädd för att vara september, bland nedfallna löv och vattna pelargonerna. Men härligt!

Och nu börjar tankarna mala...För snart tre veckor sedan fick jag kallelsen till kontrollen på gyn. Den sjätte kollen. Helt oförberedd. Jag hade inte hunnit tänka att "undra om den kommer idag?". En torsdag när Theo hade hämtat posten så gav han mig brevet. Och jag var nästan inte alls förberedd. Redan? Har det gått så fort? Vilket är ett bra tecken. Jag har inte hunnit mala, oroa mig. I alla fall inte så mycket som jag brukar.

Sommaren har varit en riktig fin sommar! Vi har varit på västkusten, Österlen och resan till USA. Vi har firat vår hund Ask som nu har fyllt ett år och vi firade även vår bröllopsdag alldeles nyligen som nu har blivit nio år, typ keramikbröllopsdag enligt nätet.

Men nu maler det. På torsdag är det dags igen till Dr A. Och jag har frågor jag måste ställa som jag tycker är så jobbiga att ställa för jag tycker det är jobbigt med svaren. Jag känner efter lite extra nu också och tycker nåt känns konstigt. Ibland. Eller inte.

Mamma frågade mig för några veckor sen om jag oroar mig. Ja, men det har jag pratat med Dr om, sa jag. Vad sa han då, då? frågade mamma. Att det får jag leva med. Sa jag. Och det gäller att hantera det, den där ryggsäcken, vilket jag har skrivit om tidigare, se ett av inläggen om ryggsäcken

Det är bara att försöka hantera den, ryggsäcken. Jag försöker att inte tänka så mycket på torsdagen. Ibland tänker jag "Om en vecka är det gjort!".

Önskar alla en bra vecka!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar