söndag 26 maj 2013

3 st väntan



Mors dag idag! Fick kaffe på sängen av maken eftersom barnen sov över hos kompisar. Presenter fick jag sen av guldklimparna! !Middagen bjöd jag på - restaurang i Gränna!

Väntar på svar från prover om sköldkörteln (struman) och mammografin. Och jag väntar på kallelse för var-tredje-månads-kontrollen. Det maler där bak i huvet varje dag. Men tycker ändå att jag kan hantera det och det stör inte alltför mycket.

Den blödande tarmen har gjort sig påmind varje vecka nu i några veckor. Det känns ju sådär....men det lär jag väl prata om med doktorn på kontrollen i juni.

För två veckor sen låg jag i feber och halsont i en vecka. Innan mig var det maken och innan honom sonen. Tydligen något som har gått hos många. Tänkte på det där med feber. Hösten 2010 hade jag feber i 14 dagar och dunderförkyld. Kände mig aldrig riktigt pigg efter den pärsen - var det då som något sattes igång i min kropp? För att sen få ont i maj 2011 och få besked i augusti om livmoderhalscancer. Lär väl aldrig få veta.

Nu har jag gått ner 10 kilo! Känns bra och lite lättare. Och nu börjar det svåra - att ta de där 8 andra kilona som suttit där i flera år.

Jag skulle också ringa och boka en tid med kuratorn men det blir liksom inte av. Jag är nog rädd att börja storgråta bara jag ringer och hör hennes röst - eller också gör jag det inte. Det där är något nytt efter sjukskrivningen - jag vet inte riktigt hur jag reagerar på vissa känsliga saker. Jag har mycket lättare till tårar nuförtiden än vad jag hade innan jag blev sjuk. Men det gör inget.

Idag i trädgården!

Vår hund, Ask, gör gott för mig på så sätt att jag rör på mig! Och han växer - 32 kg jämfört med 4 kilo när han kom till oss i november!

Nu är det dags att förbereda veckan! Önskar att helgen var några dagar längre så man hinner lite mer. Skulle ha sått sallad, röjt på krukor, röjt, städat, rensat. Men men...vad gör det? Ingenting mer än att jag stressar. Pust, detta livspuzzel!

Njut av vackra naturen!!
Helena

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar