lördag 7 maj 2016

Tack våren!

Nu är sommaren här! Njuter! Det finns så mycket att göra i trädgården men nuförtiden njuter jag av att bara sitta, tänka, att vara. Det har jag lärt mig. Att springa fort för att hinna och missa allt på vägen gör en inte lycklig. Jag tycker så mycket om den vanliga vardagen! Men ibland glömmer man. Men jag blev påmind nu när jag fick kallelse i mitten på maj för kontroll till Dr A på kvinnokliniken. Nu börjas det.
Oron och tankar. Känner efter om något känns konstigt.
Jag är med i en grupp på Facebook för kvinnor som drabbats av gynekologisk cancer. Jag läser ibland men vill helst inte läsa om eländet. En som hade varit aktiv i kommentarsfälten gick nyligen bort. Så oerhört sorgligt och jobbigt. Skit- och eländessjukdomen är verkligen skit.

Jag är glad att jag ska till min vanliga Dr A. Nu är det bara att försöka skingra tankarna, hantera oron och njuta av vardagen och den underbara våren med den skira grönskan!

Glöm inte att stanna upp och njut av våren!
Helena

1 kommentar: