onsdag 18 maj 2016

XII, tolfte, Nr 12

Idag var det dags för kontroll igen hos Dr A på kvinnokliniken. Som vanligt var jag pirrig, orolig, nojjig. Det är ett fasligt spring på toaletten. Vilket gjorde att jag var 10 minuter sen. Min make var med som vanligt trots att han egentligen skulle på utflykt. Men han var iallafall med halva dagen på utflykten.
Väl inne hos Dr A, som hade lärarkandidaten N med sig, så pratade vi en stund och jag berättade om lite problem med blåsan och tror det är strålningsskadorna. Jag sa att jag inte är speciellt orolig och Dr säger då: det ska du inte vara. Det känns bra att höra. Vi bestämde att jag ska  lämna urinprov. Eftersom jag hade sprungit på toa hela morgonen lyckades jag inte lämna något där. Vi bestämde att jag tar det med vårdcentralen. Och om det är nåt så ska jag höra av mig till kvinnokliniken. Det känns bra. Imorgon ringer jag vårdcentralen och hoppas på att få prata med den Dr som jag har haft kontakt med tidigare.

Efter 20 minuter var besöket klart och jag var godkänd. Nästa gång kallas jag till Dr A i november och DET ÄR SISTA KONTROLLEN! Pirrigt. Konstigt.

Nu ska jag njuta en stund till av den ljusa vårkvällen!
Helena

1 kommentar:

  1. Måste känns helt underbart ! Njut av allt nu.
    Kram

    SvaraRadera