söndag 17 mars 2013

Kontroll IV

I onsdags var jag på fjärde kontrollen. Jag skulle ju få träffa en ny doktor, Dr W. Jag klev upp som vanligt på morgonen, packade upp resväskan från dagen innan och packade igen eftersom jag skulle upp till Stockholm igen, efter undersökningen. Tankarna började mala -hur är hon den nya doktorn,  blir det nån annorlunda undersökning. Tänkte också mycket på min pappa.

Jag vet inte varför jag var så känslig, nojig och började gråta redan i bilen när Max och jag åkte in till Ryhov.

Ganska snart kom jag in till Dr. Vi pratade en liten längre stund. Hon frågade hur det upptäcktes, hon frågade saker som jag inte hade svar på, hon frågade om barnen. Hon var jättebra att prata med. Jag grät mest hela tiden och förklarade att jag var orolig över att träffa en ny Dr. Hon förstod och hon tackade också för att jag talade om det. Det underlättade hela samtalet. Jag sa flera gånger " Jag vet inte varför jag gråter så mycket idag". Vi pratade mera. Efter lite prat fram och tillbaka så kom vi fram till att jag ska nog ta en kontakt med "min" kurator.

Sen var det undersökning - kolla lymfkörtlarna, undersökning och ultraljud och lite frågor. Bra och klart!

Var helt slut sen, svullen i ögonen efter gråten och hungrig efter att inte ha ätit så mycket innan. Maken och jag åt lunch innan jag åkte till Stockholm igen. Nu är det tre månader till nästa gång.

Och snart, snart måste våren vara här!
Helena


1 kommentar:

  1. Kram på dig Helena! Jag gråter av att läsa det du skriver. Så gråt bara, det måste ut! Kram

    SvaraRadera