fredag 29 juni 2012

Välbehövlig slödag!


Första semesterveckan slut. Nästa vecka jobbar jag. Jag åker till Gotland för att delta i Almedalsveckan i mitt fackliga uppdrag. Vår avdelning, ST inom Arbetsförmedlingen, anordnar seminariet " Ska staten ge upp arbetsmarknadspolitiken?". Välkommen den 4 juli kl 14.30 till seminariet! Det kommer att bli spännande diskussioner med bland annat Ylva Johansson (S), Annika Qarlsson (C) i panelen och Annette Carnhede som moderator, klicka här och läs mer!


Köksrenoveringen fortskrider! Idag kom kaklet på plats. Max och jag blev överens och är dessutom väldigt nöjda med valet - skönt! Det är jobbigt när vi båda har olika men lika bestämda uppfattningar och dessutom är lika envetna....enkelt när vi tycker lika :) Och så är det faktiskt ganska ofta! Ingen av oss gillar det trendiga eller glassiga. Vårt nya kök har den lantliga stilen utan något svart eller rostfritt. Jo, mico, ugn och häll.

Igår kom bänkskivorna i ek på plats!

Idag kom kaklet på plats!

Idag har det varit slödag förutom en telefonkonferens med jobbet (fackliga)i en timme. Har varit trött nästan hela dan. Har sovit i tre omgångar. Det känns som att det var välbehövligt. Ofta har det gått bra om dagarna men förstår nu att jag har haft full rulle ett tag och dessutom börjat jobba heltid. Jag har även haft mycket att fundera på i min nya vardag vilket också tar lite energi.


Skönt med en slödag idag trots att det finns tusen saker att göra. Även katten tog en slödag som idag fyllde ett år! Max kunde också ta det lite lugnt idag vilket har gjort att hans onda nacke/rygg känns bättre!

Nu blir det lite fredagsfilm efter att teven varit sönder i tre veckor!
Gonatt!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar