lördag 16 juni 2012

Blomstertider!



Humlegården igen!

I torsdags kom jag hem efter att ha varit i Stockholm sen i måndags. Gjorde också en avstickare till Nyköping. Det gick bra för mig ändå. Jag blev inte så trött som jag trodde att jag skulle bli. Och det känns bra!

Jag har haft telefonkontakt med min doktor på vårdcentralen. Vi diskuterade värdena på sköldkörteln och jag får ta nya prover i höst om jag känner att jag vill. Mina onda fötter och hälsenor ska förhoppningsvis bli lite bättre med gele och en kontakt med sjukgymnasten. Känns bra. Pratade om min vikt och att det nu har blivit en ond cirkel. Att inte kunna röra sig gör mig lite deppig. Funderar nu på att köpa nån slags motionscykel. Men det är ju bra att det är sommar - jag gillar att bada och simma vilket inte belastar hälsenorna.






När jag nu har varit på resande fot har jag upptäckt vilket behov jag har av att veta var det finns en toalett. Men jag lär mig väl och vänjer mig men känns lite jobbigt.

Och köket! Nu händer det grejer! Det är så spännande. Troligen från måndag finns inte möjligheten att laga mat eller diska. Men barnen har lösningen - hämtpizza varje dag!



På väg in till kyrkan hann jag fånga en unge på bild!

Äntligen var det dags för skolavslutningen som var i fredags. Jag passade på att ta en semesterdag. Det var så fint i kyrkan så tårarna rann. Sen åkte vi hem och jag gjorde sommarlovstårta med goda jordgubbar!

Trevlig helg!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar