fredag 22 juni 2012

Nu är det som det är!




Max spikade hela midsommaraftonen eftersom det är som det är - mitt uppe i att renovera och byta kök. Jag grejade lite i trädgården på förmiddagen. Jag har diskat i två omgångar ute i solen, härligt, men det tar tid att kånka på diskbaljan och vatten hit och dit. Inför midsommarlunchen gjorde Alice jordgubbstårta och jag gubbröra. Resten bestod i mycket köpt mat men det blev mumsigt tillsammans med den lille nubben!



Midsommarlunchen blev riktigt god trots att vi inte har något kök. Vi har fått låna en kokplatta av snälla snickarn. Det är ju ett måste med färskpotatis till sillen!

Barnen cyklade iväg efter frukosten med kompisar för att fiska. På eftermiddagen hade vi tänkt åka iväg på midsommarfirande. Men det var ingen som var riktigt sugen och vi alla var nog ganska trötta. Jag tog en eftermiddagslur över en timme!


Max spikar och klickar i askgolvet!

På måndag kommer köket och Max vill vara klar med golvet så att snickarna kan börja montera. Golvet blir fint - askgolv, det tycker vi om.

Helgen fortsätter i samma anda - spika, fixa och trixa. Men på söndag ska vi göra en utflykt och det ska bli spännande!

Jag börjar känna mig lite mer tillfreds nu. Klumpen i halsen har försvunnit. Är tacksam för samtalet med kuratorn. Men känner mig inte sådär omedelbart glad - har en del att fundera på. Nya insikter är gjorda efter att jag kommit tillbaka i vardagen - insikter som gör mig glad men även insikter som gör mig besviken. Men nu har jag fått lite hjälp för hur jag ska hantera dessa insikter. Och nu är det som det är.

Gonatt i den ljusa midsommarnatten som nu är ganska mörk för alla molnen!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar