torsdag 21 juni 2012

Ovanliga midsommarbestyr!



Igår var jag hos "min" kurator. Vilken fantastisk vård vi har! Det känns oerhört lyxigt att få prata med kuratorn men så tänker jag: Det är ju så här det ska vara att leva i ett samhälle med en god vård! Tack igen Sverige och svenskarna!

Det var skönt att prata av sig. Reda ut lite känslor och tankar. Och det kändes så bra när hon sa att jag kan ringa igen om det så är om en månad eller ett halvår. Det känns bra och tryggt med en sån livlina! Och tack till bästa kuratorn!

Jag har också ringt och bokat en tid hos sjukgymnasten som ska kolla mina hälsenor. Igår började jag smörja hälsenorna med sån där gele som dr rekommenderade. Fötterna tar man så för givet men när de krånglar så märker man hur oerhört viktiga de är. Var rädd om fötterna!

Igår efter kuratortiden träffade jag mina gulliga kollegor, numera pensionärer. Vi åt en god middag på restaurang på Piren i Jönköping. Fint väder hade vi, gott var det och trevligt var det som vanligt! Men jag fick tala om att jag var så trött så vi fick bryta upp ganska tidigt.

Jag har nu jobbat heltid i tre veckor. Jag har varit trött framemot eftermiddagen och någon fritid efter jobbet har det inte varit direkt att tala om.

Och så var det köksrenoveringen...oj oj oj, hela huset är uppochnervänt. Grejer överallt, ingen spis, diskar i badrummet. Mycket mickromat. Nu i helgen ska Max lägga askgolv i köket och jag hoppas jag kan hjälpa till så mycket jag kan. Däremellan ska vi fira midsommar...Det blir nog en ovanlig midsommarhelg :)

Gonatt och njut av midsommarnatten!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar