lördag 9 juni 2012

Lite glad igen!

Det känns lite bättre! Kanske för att jag bokat en tid till kuratorn. Eller kanske för att mina sköldkörtelvärden är mer normaliserade. Eller kanske för alla fina trösteord jag får från goa människor!

Mina värden på sköldkörteln är okej enligt besked när jag pratade med en sjuksköterska. Om jag mår bra så kan jag äta den dos på medicin jag har idag. Möjligen äter jag lite för mycket. Jag ska ha en telefonkontakt på måndag med doktorn och diskutera om jag ska sänka dosen lite. Det är det som är lurigt med struma - man kan må bra fast värden visar något annat och man mår dåligt fast värdena är bra. Jag vet idag inte riktigt vad som är vad för mig - cancerbehandling, klimakteriet eller struman. Struman kan påverka min nedstämdhet, vikten och hjärtklappningen. Jag är iallafall glad för att värdena är relativt normala!

Min nedstämdhet är i det läget att jag inte vill skriva om det. Det känns skönt att ha en tid med kuratorn. Så fort jag hade ringt och bokat kände jag mig lite gladare och lättad.

Jag prenumererar på ICA Kuriren. I senaste numret stod det om östrogentabletter och klimakteriet. Att det är kanon och inte alls farligt att äta tabletterna! Man mår så mycket bättre - inga vallningar eller svettningar och ingen störd nattsömn. Ja, ja, ja må så vara. Jag har iallafall bestämt mig för att inte äta dem. Jag skjuter ju bara upp det jobbiga några år. Nu ska jag köpa sojamjölk och massa annat med soja och promenera bara mina fötter blir bättre. Av sojaprodukterna bildas lite östrogen som kan vara tillräckligt för att slippa det där besvärliga och tillräckligt att motverka benskörhet.

Jag är oerhört spänd inför vår köksrenovering! Det är så spännande och ska bli så lyxigt med ett nytt kök! Det är nästan som att jag känner mig sådär pirrig som jag  gjorde när jag var liten, på kvällen, dagen innan man fyllde år. Man visste inte hur fort man skulle somna för att få vakna upp när mamma o pappa kom in med presenterna! Så känner jag mig inför det nya köket!

Just nu har jag strul med att lägga in bilder. Men bilder kommer på köksrenoveringen när jag löst problemet, kanske till nästa inlägg!

Önskar en skön kväll!
Helena


2 kommentarer:

  1. Hej, min mamma har fått livmoderhalscancer och är inne på vecka fyra av sex på sin behandling. Tack för att du delar med dig av din sjukdomstid, det gör att man får lite hopp om att det även kommer gå bra för min mamma!
    //Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny!
      Tack för din kommentar!
      Det som jag kände mycket hopp inför var all den fina vård vi har och att forskningen har kommit så långt. Det går bra för många idag fast man först blir så rädd.
      Det går säkert bra för din mamma. Jag ska tänka på henne, mycket!
      Kram Helena

      Radera