tisdag 5 juni 2012

Nu är det bestämt och igång!


Nu har jag jobbat tre dagar heltid. Det går men jag är trött. Mycket papper är det på jobbet vilket snurrar till det ibland i hjärnan. Men jag tröstar mig med att det kommer att bli bättre, både att jag blir piggare och mer strukturerad.

Igår bestämde jag mig för att ringa kuratorn. Det känns bra att jag har bestämt mig. Och det är nog bra att mota Olle i grind - den där deppigheten som kan bita sig fast. Känns så lyxigt att kunna ringa kuratorn när det känns extra tungt!

Och idag var jag och tog prover för att kolla värdena gällande min sköldkörtel. Jag glömde boka tid med doktorn och får ringa på torsdag. Då ska jag även fråga om mina onda fötter.

Det som känns riktigt roligt är att nu är vi igång med renoveringen. Vi ska bygga ut köksfönstret så att det blir ett burspråk innan vi byter ut köket. Snickarna är igång!

Imorgon firar vi nationaldagen. Men jag vet inte riktigt hur. Alice ska på kalas, Theo ska spela match och Max uppträder med kören inne i Jönköping. Jag vill helst vara i trädgården men lär nog skjutsa runt på alla...hursomhelst så ska det bli skönt med en ledig dag.

Gokväll och ta hand om varann!
Helena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar