onsdag 27 juni 2012

Så mycket bättre!


Nu är vi hemma igen! Började min semester i måndags med att barnen och jag for iväg till Nyköping. I ösregnet. Ingen rolig början på semestern.


Vi firade min systerdotter som fyllde 20 år! Tiden går så fort, de ser man på alla barnen...om man nu inte ser det i spegeln :)


Och nu måste jag klaga lite igen om mina fötter som gör så ont - vilket är besvärligt. Imorgon ska jag till sjukgymnasten och jag hoppas på bra tips!

Jag blev intervjuad i torsdag av en journalist på uppdrag av Förenade Liv. Det är försäkringsbolaget som jag har tecknat diagnosförsäkringen med. De ville skriva om min historia, klicka här och läs intervjun, utifrån försäkringsperspektivet. De, på Förenade Liv, hade läst min insändare i STs facktidning Publikt, klicka här.

Jag tror jag gör rätt - att berätta om det. Och jag vet att alla inte har råd att betala försökringar. Och jag vet att många inte har koll. Det här är på något sätt ett av mina sätt att bidra. Bidra med något bra utifrån eländeserfarenheten. Jag hoppas jag kan bidra med fler saker som gynnar människor så att de känner sig trygga i samhället. Det känns bra att sträva efter att alla ska ha det så mycket bättre än att alla ska ha det lika jävligt bara för att det är rättvist. OM ni förstår vad jag menar.

Idag var jag med på mitt första sammanträde i äldrenämnden. Det kändes riktigt bra och spännande! Frågorna är många och komplexa. Forskningen går ju framåt och vi blir äldre och äldre. Tilliten står till att samhället kan ge en trygghet och god livskvalité. Viktiga frågor med stora utmaningar.

Och nu till följetongen: Köksrenoveringen går framåt! Marbodalköket har levererats och montering pågår! Idag har vi köpt kakel!





Gonatt och nu hoppas jag på så mycket bättre väder!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar