lördag 13 juni 2015

X-kollen

Igår gjorde jag den tionde kollen på kvinnokliniken hos Dr A. Kallelsen kom för några veckor, bara några dagar efter att jag började vänta på kallelsen.
Nojan inför besöket har varit hanterbar denna gång. Nu går jag bara på koll en gång i halvåret och det är som att jag glömmer bort. Min älskade vardag hotas inte alls lika ofta av tankar om skit och eländet.
Som vanligt var min käre make med igår. När jag hade betalat skulle jag fylla i något papper om operationer, antal förlossningar mm. Men han vet allt, sa jag. Ja, men alla ska göra det, sa hon bakom skrivbordet. Okej, jag började svara...cancerbehandling  2011 med strålning och cellgifter i Linköping...Då kom Dr A. Kom, sa han, och du behöver inte fylla i, du är ju här ofta.

Läget? Bra, förutom att jag har haft borrelia och ätit penicillin som gav svampinfektion, svarade jag. Ville inte gå till någon annan Dr men bra om du kollar om det är borta, sa jag.
Undersökningen går snabbt vilket jag är tacksam för. Allt såg bra ut. Och så lite koll av lymfkörtlar i ljumskar och hals.
Allt okej! Jag fick en bild i huvudet: julens Kalle anka, tomteverkstan, där tomten kollar leksaker och sätter en okej-stämpel!
Klart! Max och jag får vidare och åt lunch. Glada!

Och så tänker jag på alla som kämpar ! Håll ut! Forskningen går framåt!

En skön sommar önskar jag alla läsare!
Helena

Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar